Offertförfrågan

Kom med i gänget!

Vår vision är att bli den bästa arbetsgivaren i branschen. På Tempcon är du en del i laget. Vi arbetar dagligen med att skapa ”vi-känsla” och för att alla ska känna att de är en del i en spännande resa och sammanhang. Säkerhet och välmående står högt i vår prioritering och vi genomför ständigt åtgärder som förbättrar arbetsmiljön för våra anställda. På Tempcon kör du den mest moderna bilparken med hög teknisk utrustning. För oss är det nämligen oerhört viktigt med driftsäkerhet och komfort. Vi har kontinuerlig service på våra fordon och använder oss av trafiksäkerhetsverkets kravställningar vid anskaffande av nya fordon. Vi arbetar aktivt för att upprätthålla en trevlig arbetsmiljö och vi verkar för en jämnare könsfördelning inom våra verksamheter. Hos oss får du bra anställningsvillkor, vårt mål är att du ska känna dig trygg varje dag på din arbetsplats.

Löneansvarig

Just nu söker vårt dotterbolag Tommy Nordbergh Åkeri en löneansvarig med placering i Hjärnarp. Läs mer om tjänsten här nedan.

För omgående anställning söker Tommy Nordbergh Åkeri AB en driven och engagerad löneansvarig som kan leda vårt kompetenta löneteam. Tillsammans med teamet vidareutvecklar du företagets löneadministration och säkerställer att löner och rutiner hanteras i enlighet med kollektivavtal och lokala överenskommelser. I din roll som löneansvarig har du personalansvar för löneteamet och tillsammans med dem ser du till att rätt lön utbetalas i rätt tid och att bästa service ges till chefer, arbetsledare och medarbetare. Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett dynamiskt företag som ingår i Tempcon Group-koncernen. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och trevlig fredagsfrukost.

Kunskaper som krävs för tjänsten
– Gymnasiekompetens.
– Flerårig erfarenhet av löneadministration, gärna från ett större bolag.
– God kunskap i Transport- och tjänstemannaavtalet.
– Erfarenhet av Agda lön.
– Ledarerfarenhet.
– Svenska och engelska i tal och skrift.
– Erfarenhet av TransPA är meriterande.
– Tidigare arbete med ekonomisk redovisning är meriterande.

Arbetsuppgifter och ansvar
– Ansvara för löneprocessen.
– Löneadministration och slutkontroll av löner.
– Personaladministration.
– AGI-avstämning.
– Bokföra löner.
– Semesterberäkning och semesterskuld.
– Rapportering av tjänstepension och hantera relevanta försäkringsfrågor.
– Utfärda arbetsgivarintyg och andra intyg.
– Kontakt med myndigheter.
– Ta fram efterfrågade nyckeltal och utföra kartläggningar och analyser.
– Utveckla rutiner inom löneprocessen.
– Personalansvar. 

Om dig
Viktiga personliga kompetenser är att du är strukturerad, analytisk och noggrann. Du är ansvarsfull och engagerad i både ditt ledarskap och i ditt arbete och har en förmåga att jobba självständigt. Du är positiv, lösningsorienterad och skicklig på att bygga goda relationer. Du har förmåga att upprätthålla integritet och sekretess. För en perfekt match ser vi att du delar våra värderingar: Engagemang, Trovärdighet, Tillsammans.

Om oss
Tommy Nordbergh Åkeri AB har funnits sedan 1963 och sedan 2016 ingår bolaget  i koncernen Tempcon Group AB. Koncernen är specialiserad på temperaturkontrollerad logistik. En kompetent, välutbildad och engagerad personal tillsammans med en modern fordonsflotta är grunden för vår kvalitet. Tommy Nordbergh Åkeri AB är med sina 570 medarbetare det största bolaget inom koncernen. Tommy Nordbergh Åkeri AB  kombinerar det lilla, familjära åkeriets flexibilitet och personliga engagemang med det stora åkeriets utbud och konkurrenskraft.

Varaktighet
Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader.

Lön
Enligt överenskommelse.

Ansökan
För ansökan och frågor om tjänsten, mejla ekonomichef, Gunilla Borg Johnsson på: gunilla@tnordbergh.se.

Då vi önskar tillsätta tjänsten omgående ber vid dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Sista ansökningsdag är 2021-06-15.

Varmt välkommen med din ansökan!

Lediga Tjänster

Vi söker ständigt nya chaufförer. Skicka in din ansökan direkt till något av våra dotterbolag. Vilka dessa är finner du här: Våra dotterbolag

"Vad är det som gör Tempcon till en bra arbetsplats?"

Den familjära stämningen mellan samtliga anställda på kontor och terminal. Att vi är som en enda stor familj, man kan vara sig själv och alla tar alltid tid för varandra. Energi och trygghet på arbetsplatsen med professionella personer man alltid kan lita på.
- Lisa Nordenhult
Transportplanerare

"Vad skulle du säga är det bästa med att jobba för Tempcon?"

Möjligheten att utvecklas, friheten vi har samt gemenskapen. Trevliga kollegor, roliga arbetsuppgifter och en god stämning.
- Oskar Birgander
Trafikplanerare

"Hur skulle du beskriva dina kollegor och kulturen?"

Hjälpsamma, glada, stöttande kollegor, stimulerande arbetsuppgifter med mycket frihet under ansvar.
- Tina Swenson
Ekonomiansvarig Klimat-Transport